Πρώτο Θρανίο

Απρίλιος 5, 2008

Προγραμματισμένες ρομποτικές εφαρμογές

 

Ο Ήρων ο Αλεξανδρινός, Έλληνας σοφός του 1ου αιώνα π.Χ. θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης ρομποτικής. Δίδαξε στο μουσείο της Αλεξάνδρειας και τα αυτόματά του περιγράφονται στο βιβλίο του «Πνευματικά και Αυτομοτοποιητική».

Ο όρος ρομπότ παράγεται από την Τσέχικη λέξη «ρομπότε» που σημαίνει αγγαρεία και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Κ. Τσάπεκ στο θεατρικό έργο «RUR» το 1920, όπου ρομπότ ονομάζονταν μηχανικοί άνθρωποι. Η παλαιότερη ελληνική λέξη αυτόματο, χρησιμοποιείται πλέον περισσότερο για μηχανισμούς που μιμούνται τον άνθρωπο ή κάποιο ζώο, χωρίς αναγκαστικά να παράγουν ωφέλιμο έργο. Ο νέος όρος «ανδροειδές» αναφέρεται σε ανθρωπόμορφους αλλά όχι όμως σε ζωόμορφους μηχανισμούς.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ρομποτικής της Αμερικής, ρομπότ είναι ένας επαναπρογραμματιζόμενος βραχίονας πολλαπλών λειτουργιών, σχεδιασμένος για να κινεί υλικά, τμήματα, εργαλεία ή ειδικά συστήματα μέσω ποικίλων προγραμματισμένων κινήσεων, για την επίτευξη διάφορων εργασιών (1979). Σύμφωνα με το λεξικό Webster, ρομπότ είναι μία συσκευή που εκτελεί λειτουργίες που συνήθως αποδίδονται σε ανθρώπους ή μία μηχανή με ανθρώπινο σχήμα (Webster, 1993).

          

Το πρόγραμμα TERECoP «Teacher Education on RoboticsEnhanced Constructivist Pedagogical methods» έχει ως γενικό σκοπό να αναπτύξει ένα πλαίσιο για την εκπαίδευση των δασκάλων στην εφαρμογή της ρομποτικής κοινωνικοεπικοδομητικής μάθησης στη σχολική αίθουσα. Ελπίζουμε όλοι/όλες που θα παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, που θα υλοποιηθεί από την ΑΣΠΑΙΤΕ στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου TERECoP, με θέμα: «Εισαγωγή των προγραμματιζόμενων από Η/Υ ρομποτικών κατασκευών (Lego Mindstorms NXT) στην εκπαιδευτική πράξη», να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις γνώσεις που θα αποκτήσουμε και να μας δοθεί η δυνατότητα να τις εφαρμόσουμε στη ελληνική σχολική τάξη.

 

Advertisements

2 Σχόλια »

  1. Χριστίνα, πολύ ενδιαφέρον το κείμενο για τα ρομπότ! Ως συντονιστής του TERECoP – «Teacher Education on Robotics-Enhanced Constructivist Pedagogical methods» σε ευχαριστώ για την αναφορά στο πρόγραμμα TERECoP που έχει ως σκοπό να αναπτύξει και εφαρμόσει πιλοτικά μια μεθοδολογία για την εκπαίδευση των δασκάλων στην εφαρμογή της ρομποτικής κοινωνικοεπικοδομητικής μάθησης στη σχολική αίθουσα. Ελπίζω πραγματικά να βρείς ενδιαφέρον και χρήσιμο το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, που υλοποιείται ήδη από την ΑΣΠΑΙΤΕ στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου TERECoP, με θέμα: «Εισαγωγή των προγραμματιζόμενων από Η/Υ ρομποτικών κατασκευών (Lego Mindstorms NXT) στην εκπαιδευτική πράξη». Θα ήταν ενδιαφέρον να μας δώσεις στο προσεχές μέλλον ανατροφοδότηση από δικές σου εφαρμογές των προγραμματιζόμενων ρομποτικών κατασκευών στη σχολική σου τάξη!

    Σχόλιο από Δ. Αλιμήσης — Απρίλιος 13, 2008 @ 10:51 πμ | Απάντηση

  2. Θα προσπαθήσει όλη η «ομάδα 1» να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του προγράμματος και θα το κάνει με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό. Πράγματι τα συστήματα ελέγχου ασκούν μεγάλη γοητεία και κίνητρο για μάθηση και ελπίζουμε ότι οι μαθητές/μαθητριές μας θα απολαύσουν την ενασχόλησή τους με αυτά και θα μπορέσουν να εξοικειωθούν με προγραματιστικά ρομποτικά περιβάλλοντα.

    Σχόλιο από xrisoik — Απρίλιος 13, 2008 @ 8:18 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: