Πρώτο Θρανίο

Απρίλιος 13, 2008

ΛΑΜΔΑ = Αυτοματοποιημένη Αξιολόγηση (Ανίχνευση) Μαθησιακών Δυσκολιών

Filed under: Αξιολόγηση,Λογισμικά — xrisoik @ 10:11 μμ
Tags:

Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων & Αδυναμιών.

Έχει εδραιωθεί πια η αντίληψη ότι τα αυτοματοποιημένα εργαλεία ανίχνευσης των μαθησιακών δυσκολιών μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες εκεί όπου δεν είναι διαθέσιμοι οι απαιτούμενοι ανθρώπινοι πόροι.  Στα πλαίσια του Επιχειρισιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΕΑΕΚ) του ΥΠΕΠΘ, αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου (ΙΕΛ) το λογισμικό ΛΑΜΔΑ για την αυτοποιημένη ανίχνευση μαθητών/μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες μέσα από το γενικό πληθυσμό που φοιτά στις τάξεις Β΄ Δημοτικού έως και Β΄ Γυμνασίου. Το ΛΑΜΔΑ είναι ευχάριστο και εύκολο και ολοκληρώνεται σε μία σχολική ώρα από το 90% των μαθητών/μαθητριών (οποιασδήποτε τάξης). Οι δοκιμασίες που περιλαμβάνονται στο ΛΑΜΔΑ για τις τάξεις Β’ – Δ’ Δημοτικού, με την μορφή παιχνιδιών στον υπολογιστή, αφορούν στους εξής 8 τομείς: Ορθογραφία – Μορφοσυνατακτική επεξεργασία – Κατανόηση προφορικού λόγου – Κατανόηση γραπτού λόγου – Λεξιλόγιο – Μη λεκτική νοητική ικανότητα – Μνήμη εργασίας (εύρος προσοχής) – Αντίληψη χαρακτηριστικών μουσικής.

Παρακάτω βλέπουμε την εννοιολογική χαρτογράφηση του πεδίου των μαθησιακών δυσκολιών, οι οποία διεθνώς βρίσκεται σε εξέλιξη:

Πρέπει επίσης να γίνει σαφής και η έννοια της ανίχνευσης. Από την ανίχνευση δεν μαθαίνουμε ποια άτομα έχουν μαθησιακές δυσκολίες, αλλά μαθαίνουμε ποια άτομα μάλλον δεν έχουν, έτσι ώστε να μην ασχοληθούμε περισσότερο μαζί τους και να εξοικονομήσουμε χρόνο και χρήμα που θα χρειαζόμασταν γαι τη λεπτομερή τους εξέταση. Μαθαίνουμε επίσης ποια άτομα ενδεχομένως έχουν μαθησιακές δυσκολίες, έτσι ώστε να τα εξετάσουμε λεπτομερώς και να δούμε ποια από αυτά χρειάζονται παρακολούθηση.

Η αυτοματοποιημένη αξιολόγηση (ανίχνευση) με το λογισμικό ΛΑΜΔΑ έχει αρκετά πλεονεκτήματα: Πραγματοποιείται εύκολα, διότι δεν χρειάζεται παρέμβαση ειδικού ούτε για την εγκατάσταση ούτε για τη λειτουργία του προγράμματος – Δεν απαιτεί μεγάλους πόρους – Έχει αξιοπιστία στη χορήγηση και στη συγκρισιμότητα των αποτελεσμάτων αφού γίνεται κάτω από τον έλεγχο του ηλεκτρονικού υπολιγιστή – Χορηγείται γρήγορα σε μεγάλες ομάδες εφόσον υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός ηλεκτρονικών υπολογιστών – Εκτελείται με αμείωτα ενδιαφέρον από τα παιδιά, χωρίς το άγχος της εξέτασης, γεγονός που ενισχύει και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων – Παρέχει άμεσα χρήσιμα αποτελέσματα χωρίς περίπλοκες διαδικασίες βαθμολόγησης, αφού γίνεται άμεση ηλεκτρονική αξιολόγηση.

Το ΛΑΜΔΑ είναι σχεδιασμένο να χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από εκπαιδευτικούς της γενικής και ειδικής αγωγής, καθώς και από ειδικούς που στελεχώνουν τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ). Η σχεδίαση του λογισμικού είναι τέτοια ώστε να μην απαιτούνται καθόλου ειδικές γνώσεις ως προς τη χρήση των υπολογιστών, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται το πεδίο εφαρμογής και αξιοποίησης  του εργαλείου αυτού στο εκπαιδευτικό σύστημα.

 

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: